,

فواید زعفران برای لاغری و کاهش وزن

فواید زعفران برای لاغری

مصرف زعفران برای لاغری ،  زعفران و اشتها ،  شیر زعفران برای لاغری ،چای زعفران و لاغری ، خواص زعفران برای لاغری : اصولا برای خانم ها بسیار اهمیت دارد، لاغری و حفظ تناسب اندام . به همین دلیل، انواع قرص ها و داروهای مختلف وارد بازار شده تا خانم ها را به خواسته هایی که دارند، برسانند.انواع رژیم غذایی و مکمل ها با هزینه های زیاد تجویز میشود، این در حالی است که گیاه زعفران با داشتن خواص فوق العاده، می تواند در حفظ تناسب اندام کمک کننده ما باشد.

در این مطلب درباره کاهش وزن و لاغری با زعفران صحبت خواهیم کرد و طریقه مصرف زعفران برای لاغری و تناسب اندام را بیان خواهیم کرد.

کاهش وزن و لاغری با زعفران

یکی از دلایل چاق شدن افراد، مصرف بیش از حد خوراکی های و چربی هاست. مصرف بیش از حد خوراکیهای دم دستی(تخمه ، چیپس ، پفک و…) امکان دارد که برای همه ما اتفاق بیفتد.  که برای حفظ تناسب اندام و لاغری مفید نیست.

زعفران برای لاغری

زعفران برای لاغری

یکی دیگر از دلایل چاقی و اضافه وزن، احساسات و حالات روحی ماست. یعنی اینکه بعضی ها عادت دارند وقتی که ناراحت می شوند، باید چیزی بخورند و یا اینکه وقتی عصبانی می شوند چیزی می خورند. در اصل غذا خوردن یک پاسخ ثابت به احساسات وحالت روحی آن لحظه شان است.

یا در نظر بگیرید فردی را که عصبانی است و پرخوری می کند. طرف اندازه ظرفیت خود غذا خورده ولی همچنان به خوردن غذا ادامه می دهد. در چنین حالتی غذا خوردن برای سیر شدن نیست بلکه وجود احساسی منفی او را وادار به ادامه دادن می کند و غذا خوردن به او کمک می کند تا ذهنش درگیر شود وبه چیز دیگری فکر نکند و اگر شرایط روحی مناسبی پیدا کند ، دست ازغذا خوردن برمی دارد.

سروتونین موجود در زعفران برای کاهش وزن و لاغری

هورمون سروتونین ( هورمون شادی) بر سلول های مغز تاثیر می گذلرد. طبق تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی، افرادی که چاق هستند، میزان سروتونین آنها کم می باشد. بنابراین آنها برای بهبود روحیه خود و به دست آوردن سروتونین بیشتر، غذای بیشتری میخورند. و این گونه است که وزن آنها به مرور بیشتر و  بیشتر می شود.

غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  بیان می کند در کنار پرهیز غذایی و ورزش شربت زعفران، گلاب و عسل می تواند در لاغر شدن افراد موثر باشد و اگر کمی زعفران قبل از غذا مصرف شود اشتها کاهش می یابد.لاغری و تناسب اندام با زعفران

زعفران در بدن باعث مهار آنزیم لیپاز پانکراس میگردد، که به دنبال آن از هضم چربی موجود در رژیم غذایی جلوگیری می‌کند که در نتیجه کاهش محتوای کالری را به دنبال دارد. عملکرد زعفران به عنوان یک آنتی اکسیدان و سرکوب کننده سیتوکین های التهابی باعث رسیدن به تناسب اندام است. زعفرن با تاثیر روی افزایش احساس سیری باعث مصرف کمتر مواد غذایی شده و همچنین میزان متابولیسم گلوکز و لیپید را افزایش می دهد.

زمانی که زعفران بخورید یا  آن را روزانه ۲۰ دقیقه، فقط بو کنیدبه شرط اینکه اصل باشد و یا اینکه آن را مستقیم از کشاورز بخرید، میزان سروتونین در بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد. خلق و خوی شما تقویت پیدا می کند و دیگر نیاز به پرخوری نخواهید داشت تا میزان سروتونین را بالا ببرید. چون میزان سروتونین شما به اندازه کافی بالا رفته است .

خرید زعفران از کشاورز

پزشکان آمریکایی در رابطه با کاهش وزن و لاغری با زعفران تحقیقات زیادی انجام داده اند.آنها در یک آزمایش ساده به ۲نفر داوطلب، مدت ۱ هفته زعفران داده و دست آنها را برای خوردن هر نوع خوراکی آزاد گذاشتند. بعد از مدت ۱ هفته هر دو داوطلب اشتها و میل کمتری به غذا خوردن داشتند. یکی از آنها تقریبا ۱ کیلو و دیگری تقریبا ۲ کیلو در طی این مدت وزن کم کرده بود.

چه مقدار زعفران برای لاغری استفاده کنیم

در خارج از کشور، قرصهای مکمل زعفران زیادی وجود دارد که برای لاغری تولید شده است. و مردم برای لاغری باید هر ۲روز یکبار یک قرص را مصرف کنند. و هر قرص تقریبا ۹۰ میلی گرم عصاره زعفران دارد.

برای کاهش وزن و تناسب اندام با زعفران باید ۸۸ تا ۹۰ میلی گرم زعفران را یک روز در میان استفاده کرد. ۹۰میلی گرم برابر است با ۰.۰۹گرم زعفران: حدود سه شاخه کلاله زعفران‌چای زعفران و لاغری

پیشنهاد خرید
پک هدیه زعفران فواید زعفران برای لاغری و کاهش وزن

پک هدیه زعفران زعفرانیک

تومان۶۵۰,۰۰۰تومان۶۵۰,۰۰۰خرید کنید

چای زعفران و لاغری

برای رسیدن به لاغری با زعفران بهترین کار این است که از دم نوش های آن پیش از غذا خوردن میل نمایید. به این ترتیب کاری کنید که هم به متابولیسم تان کمک کنید و هم از زعفران برای لاغر شدن بهره برده اید و اشتهایتان را به این ترتیب کاهش داده اید. برای این که از خواص زعفران بعد خوردن غذا هم بی بهره نمانید، توصیه می شود که نیم ساعت بعد از خوردن غذا از چای زعفران استفاده کنید.

طرز تهیه چای زعفران و نیز انواع دمنوش زعفران را در بخش مقالات ببینید.

شیر زعفران برای لاغری

یکی دیگر از مفید ترین نوشیدنی ها چه از جهت مواد مغذی و خواص درمانی آن و چه از جهت کارایی آن برای لاغری، شیر زعفران است که به معنای واقعی فوق العاده است

شما هنگامی که احساس گرسنگی می کنید بهترین راه برای آنکه هم سیر شوید و هم در خوردن زیاده روی نکنید، آن است که غذایی انتخاب کنید که در عین کم بودن، از خواص بالایی برخوردار باشد که ما به شما یک لیوان شیر و زعفران را به عنوان یک میان وعده کاملا ایده آل پیشنهاد می کنیم.

برای تهیه شیر زعفران : ابتدا در زعفران سابیده شده مقدارکمی آب ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه صبر می‌کنیم تا دم بکشد.(دم کردن زعفران را در بخش مقالات بخوانید.)

همزمان با دم کشیدن زعفران، شیر را بر روی شعله ملایم قرار داده و کم‌کم هم می‌زنیم تا رویه نبندد، سپس شکر را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا خوب حل شود. وقتی شیر به جوش آمد، قبل از اینکه کف کند شعله را خاموش می‌کنیم. شیر را درلیوان ریخته، زعفران و عسل را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم. نوشیدنی آماده ی سرو است.

از دیگر خواص زعفران می‌توان به کاهش دهنده فشار خون، هضم کننده غذا، از بین برنده نفخ و اسید معده، کمک به گردش خون و خواص زعفران برای تپش قلب، درمان اختلالات کلیه، مثانه و کبد، کاهش درد قاعدگی، کاهش کلسترول خون، خاصیت ضد سرطانی، تصفیه خون، ضد عفونی کننده و ضد اکسیدان در بدن اشاره کرد و ضمنا توجه داشته باشید که کاروتنوئید موجود در این محصول می تواند از بروز تومورهای پوستی جلوگیری کند.

2 پاسخ
  1. محمد سعید صالحی فر گفته:

    با دروود بنده دکتر صالحی فر از کرمانشاه مدتی است که در دو گروه شاهد و نمونه اقدام به بررسی اثرات زعفران روی اشتها واحتمالا کاهش وزن نموده ام.در صورت قطعی شدن نتایج حتما به اطلاع عموم خواهم رساند

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *