درمان و زیبایی با زعفران

زعفران زیاد خوردم چیکار کنم؟ (خطرات و عوارضش چیه)

زعفران زیاد خوردم چیکار کنم

اندازه نگهدار که اندازه نکوست. از قدیم گفتن اگه میخای چیزی بهت اسیب نزنه اندازه نگهدار، بهتره ما بدونیم در هر دوره ای چه مقدار زعفران مصرف کنیم. مثلاً پیشنهاد می‌کنم وقتی که توی دوران پریودی قرار دارید و یا باردار هستید از مصرف زعفران پرهیز کنید یا مصرف اون رو به مقدار خیلی کم برسونید. اما اگه باردار نبودیم و زعفران زیاد خوردیم چیکار کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

درمان خوردن زعفران زیاد

پزشکان معتقدند در مقدار خیلی کم زعفران به تقویت  هاضمه کمک می‌کند واسه تشکیل قلب جنین و رشد بهینه اون توی دوران بارداری مفید است همینطور در اواخر بارداری برای تسهیل زایمان بسیار مفید است. اگر یک فرد در حالت عادی مقدار زیادی زعفران خورد چه کار باید کند: اگر مبتلا به فشار خون یا بیماری‌های قلبی نیستید خیلی نگران نباشید. مصرف زیاد زعفران فشار خون را بالا می‌برد و موجب تپش قلب شدید می‌شود. . برای افراد به فشار خون و تپش قلب میتواند بسیار خطرناک باشد.

مصرف زیاد زعفران در مردان و زنان

زعفران زیاد خوردم چیکار کنم

همانطور که می‌دانید زعفران طبع گرم و خشکی دارد دارد پس قاعدتاً خوردن چیزی که طبع سرد و تر دارد میتواند برای کاهش اثرات زعفران مفید باشد. مثل ماست و شیر که طبع سرد و تر دارند میتواند برای کاهش عوارض مصرف زیاد زعفران مفید باشد. اما اگر دیدید تپش قلب شدید دارید و فشار خون شما خیلی بالا رفته و خوردن ماست وشیر فایده ای ندارد ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:   فواید زعفران برای لاغری و کاهش وزن

خوردن زیادی زعفران در بارداری

بارداری : زعفران معمولاً به عنوان ادویه یا رنگ در غذاها مصرف می شود. مصرف خوراکی زعفران در مقادیر بیشتر از مقداری که به طور معمول در غذا یافت می شود، خطرناک است. مقادیر زیاد زعفران می تواند رحم را منقبض کند و باعث سقط جنین شود. اگر یک فرد باردار مقدار زیادی زعفران خورد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نماید تا از عوارضی که ممکن است ایجاد شود هرچه سریعتر جلوگیری کند.

اگر زعفران زیاد خوردیم چکار کنیم

عوارض جانبی مصرف زیاد زعفران

  • خواب آلودگی
  • مشکلات معده
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • مسمومیت غذایی
  • واکنش های آلرژیک
  • تپش قلب
  • سقط جنین
  • خون ریزی شدید در دوران پریودی
  • اسهال خونی
  • سرگیجه
  •   زرد شدن پوست و چشم
  • زعفران ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. مصرف زعفران همراه با داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود.

اگر زعفران زیاد خوردیم چکار کنیم

خوردن غذایی که طبع سرد و تر دارد میتواند برای کاهش اثر مصرف زیاد زعفران مفید باشد. ماست و شیر که طبع سرد و تر دارند برای کاهش عوارض مصرف زیاد زعفران مفیداست. اگرباردار هستید و یا دیدید تپش قلب شدید دارید خوردن ماست وشیر فایده ای ندارد ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد عوارض مصرف زعفران زیاد

زعفران برای چه کسانی مضر دارد؟

استفاده از زعفران برای عده ای از افراد بسیار خطرناک و مضر است.:  افراد با سابقه بیماری های قلبی، افرادی که فشار خون آن ها پایین است، افراد مبتلا به اختلال دو قطبی،افراد مبتلا به دیابت، مادران در ابتدای دوران بارداری، افرادی که می خواهند عمل جراحی انجام دهند،این افراد مصرف زعفران برای آنها ضرر دارد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:   تعبیر خواب زعفران برای زن باردار

خوردن زیاد زعفران چه عوارضی دارد ؟

عوارض زیاد از حد خوردن زعفران : اسهال ،دل درد و دل پیچهه، زرد شدن رنگ چشم و پوست صورت، مسمومیت غذایی، خونریزی بینی، این عوارض ممکن است نسبت به طبع افراد متافوت ظاهر شود.  زعفران همچنین ممکن است با بعضی از دارو‌ها مانند وارفارین یا دارو‌های فشار خون تداخل ایجاد کند و  انسان را با مشکلاتی مواجه نماید. قبل از شروع استفاده از زعفران با پزشک مشورت نمایید.

نتیجه گیری

در برخی از مراکز فروش زعفران زعفران تقلبی به فروش می رسد . این نوع زعفران قیمت کمتری دارند و رنگ آنها حتی بیش از نوع مرغوب و اصل زعفران است. اما زعفران تقلبی به دلیل دارا بودن رنگ های غیر استاندارد و مواد نگهدارنده برای همه افراد خطرناک است.این محصولات، دارای زعفران بسیار کم هستند اما عطر و طعم زعفران اصل را ندارند و به سختی می توان آنها را از زعفران اصل تشخیص داد. حال اگه مقدار زیادی از این زعفران را بخورید خطرات و عوارض نامعلومی را برای انسان ایجاد میکند. همواره سعی کنید در استفاده از زعفران حد تعادل را نگهدارید تا  سلامت شما به خطر نیفتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *