مقالات زعفرانی

راهنمای خرید زعفران ( ازکجا زعفران بخرم)

راهنمای خرید زعفران

راهنمای خرید زعفران اصل: معمولا هنگام خریدعمده زعفران و یا هر محصولی سوالات زیادی به ذهن ما میرسد آیا این زعفرون اصله ، کاشکی یه نفر بود در مورد زعفرون راهنمایی میکرد، ما که اطلاعاتی در مورد زعفرون وخرید اون نداریم، در این مطلب سعی داریم به تمامی سوالات شما در زمینه خرید انواع زعفران پاسخ دهیم.

راهنمای خرید زعفران

زعفران  ، خریدش جزء آن دسته از خرید‌هایی است که مشتری باید تمام حواسش را در حین خرید زعفران جمع کند تا سرش کلاه نرود و جنس دیگری را به جای زعفران نخرد؛ به خصوص که این کار به سهولت انجام می‌گیرد.

 آموزش و  شناخت برای خرید زعفران

میگن زعفران طلای سرخ است. طلای سرخِ کویر، از هر ۱۵۰ گل ‌اش یک گرم،  وفقط یک گرم، محصول برمی دارند و این کیفیت  و کمیت مختص محصولاتی است که در کویر برداشت می شود. به نام زعفران می شناسندش و این نام عربی‌ شده‌ی «زرپران» است، زعفران اصل از جمله محصولاتی است که بانوان خانه دار و آشپز همیشه به دنبال جنس خوبش هستنند.

راهنمای خرید زعفران

راهنمای خرید زعفران اصل

بهترین برند زعفران چیه

از آنجایی که نسبت به سایر محصولات کشاورزی، زعفران ارزش مادی بیشتری دارد، بیش از آنکه توجه خودمان را بر روی برند و یا سایر مشخصات ظاهری این محصول معطوف کنیم، بایدراه های چگونگی تشخیص زعفران اصل را یاد بگیریم.زیرا امروز برند های تقلبی زیادی در بازار وجود دارد و حتی در برند های بزرگ نیز امکان تقلب و مخلوط کردن زعفران اصل با مقداری زعفران بی کیفیت ویا تقلبی وجود دارد.

راهنمای خرید زعفران

راهنمای خرید زعفران اصل

تشخیص زعفران‌های اصلی از روی سرشاخه کلاله زعفران ساده‌ترین روش محسوب می‌شود. چراکه سرشاخه‌های کلاله زعفران سه‌شاخه و قسمت بالای آن شیپوری بوده که هرچه پایین‌تر می‌آید باریک‌تر می‌شود ضمن اینکه دارای مقداری طعم تند است؛ اگر زعفران شیرین باشد به این معناست که کاسب برای افزایش وزنش مقداری نمک یا شکر به آن افزوده است.

 البته چنانچه زعفران ها پودر شده باشند تنها با دستگاه‌های آزمایشگاهی قابل‌ تشخیص هستند.

قیمت زعفران امروز

زعفران اصل از جمله محصولاتی است که بانوان خانه دار و آشپز همیشه به دنبال آن هستند.زیرا می دانند که زعفران چه عطر و بوی خاصی را به غذا می دهد.

اگر می خواهید زعفران اصل را در وزن های مختلف خریداری کنید، سایت ها و  فروشگاه اینترنتی زعفران مستقیم از کشاورز بهترین انتخاب برای شما می تواند باشد، زیرا محصولات خود را می توانید به صورت تضمین شده تهیه کنید.

از کجا زعفران بخریم

امروزه می توانید منابع زعفرانی را در بخش هایی از مدیترانه، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و ایران پیدا کنید. اما مطلع هستید  که کیفیت متفاوت خواهد بود. و قطعا زعفران ایران و به خصوص زعفران خراسان شامل زعفران گناباد و قائن و تربت حیدریه دارای کیفیت بهتری خواهند بود.تا جای که فائو نیز این موضوع را تایید کرده است.

از کجا زعفران بخریم

از کجا زعفران بخریم

مشکل عمده در این مورد تمایل برخی از فروشندگان به قاطی کردن کمی زعفران با ادویه های ارزان قیمت و فروش آن به عنوان زعفران اعلا و با کیفیت برای به حداکثر رساندن سود است. بنابراین، خریداران چگونه زعفران با کیفیت(بهترین زعفران ایران و دنیا) را شناسایی کنند .برخی از راه هایبرای خرید زعفران خوب در زیر بیان شده است.

  • رنگ زعفران: سریع ترین نشانه ی  محصول زعفران خالص  رنگ زعفران است. تمام محصولات باید رنگ قرمز یک دستی  داشته باشند. مراقب باشید اگر شما آن را به شکل پودر خریداری می کنید، این عادت مخلوط زعفران متاسفانه در مغازه های گوشه ای خیابان رایج است و برخی از فروشندگان آن را با ادویه های دیگر، به ویژه زردچوبه و قارچ، ترکیب می کنند.
  • بهتر است از خرید زعفران پودر به طور کامل جلوگیری شود. یکی دیگر از نشانه ها این است که فقط یک رشته زعفران را در یک کاسه کوچک آب بشویم، زعفران اصلی اب را دیر  زرد رنگ  می کند. اما زعفران جعلی این کار را سریع می کند. بنابراین اگر زعفران هنوز رنگ خود را حفظ کند، آن را از آب خارج کنید، آن زعفران اصل است.
  • بافت زعفران : یک ریشه  زعفران را در انگشتان خود بشکنید و به آرامی مالش دهید، آن را باید خشک و شکننده احساس کنید. اگر آن را لمس کردید و حالت نرم و ملایم داشت ، بدان معنی است که رطوبت در بسته برای افزایش وزن وجود دارد.
  • طعم و عطر زعفران:زعفران را که می خواهید بخرید با حوائج و طعم و بوی خودبررسی کنید. اگر یک قطعه زعفران را در دهان خود قرار داده اگر دهانتان را  شیرین کند، آن زعفران جعلی است . جالب توجه است، زعفران یک ادویه است که طعم و مزه آن می توانددر  توضیح دشوار باشد. بهترین کیفیت زعفران دارای بوی قوی و غیر قابل انعطاف است و کمی تلخ می باشد.
  • به یاد داشته باشید اگر با قیمت پایین تر زعفران در جایی یا سایتی مواجه شدید  (شما می توانید یک مرور سریع در اینترنت انجام دهید و مطمئن شوید که زعفران اصلی است یا قلابی.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:   تشخیص زعفران اصل از تقلبی و تست زعفران

زعفران می تواند طعم مواد غذایی خانه ما را مانند آن چه از رستوران پنج ستاره بیرون آمده است، خوشمزه و خوش عطر کند.

نگهداری زعفران در خانه

وقتی تصمیم گرفتید که زعفران تازه را در منزل نگهداری کنید ، این را بخاطر بسپارید و  به یاد داشته باشید که آن را در یک ظرف مهر و موم شده و بعد از استفاده از آن در مکان تاریک و خشک نگهداری کنید. بهترین ظرف برای نهگداری زعفران ظروف فلزی و یا شیشه ای میباشد.

راهنمای خرید زعفران

راهنمای خرید زعفران

 

این مجموعه محصول زعفران خراسان و به ویژه زعفران گناباد  و زعفران قائنات را در سطح کشور با قیمتی کاملا مناسب ارائه میکند و تمامی محصولات ما با ضمانت کیفیت و به شرط تایید آن توسط آزمایشگاه ارائه می گردد.انواع مختلف زعفران  را ارائه میکنیم

یکی دیگر از مزیت های دیگر ما این است که شما ابتدا محصول را میبینید و سپس هزینه را پرداخت میکنید.

شما میتوانید از طریق سایت و یا شماره های تماس ما ابتدا محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس در درب منزل مبلغ را  پس از رویت جنس پرداخت نمایید.جهت خرید زعفران اصل با شماره های ما در تماس باشید.

3 دیدگاه در “راهنمای خرید زعفران ( ازکجا زعفران بخرم)

  1. رضا گفت:

    تشکر میکنم از شما که اطلاعات کامل و جامعی رو درباره نحوه انتخاب و خرید زعفرون بیان کردین. راهنمای خوبی بود.

  2. محمدرضا گفت:

    با تشکر از شما من برای اولین بار میخواهم تو پارکینگ خانه ۵۰متر به روش ایروپونیک کشت کنم لطفاً در خصوص زمان و نیز بهترین جا برای خرید، مقدار ومراحل انجام توضیح و راهنمایی بفرمایید. ممنون میشم

    1. کشاورز آنلاین گفت:

      سلام
      در مورد کاشت زعفران به صورت ایروپونیک هیچ اطلاعی ندارم. فقط میدونم کاشت به این روش هیچ صرفه اقتصادی نداره، و صرفا دوره های اموزشی که برگزار میشه جنبه منفعت مالی داره برای برگزار کننده.کاشت به روش سنتی رو در لینک زیر ببینید.https://zafaranic.com/saffron-cultivation/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *