آشپزی و غذا با زعفران

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

کباب کوبیده زعفرانی

کوبیده زعفرانی

در این مطلب درباره تهیه کباب کوبیده زعفرانی مجلسی است که یکی از غذاهای محبوب و معروف در ایران است صحبت میکنیم. در این مطلب، روش تهیه کباب کوبیده زعفرونی و طرز تهیه کباب کوبیده سیخی در فر بیان شده است. همچنین نحوه سیخ زدن کباب و تهیه کباب کوبیده رستورانی نیز توضیح داده شده است. در ادامه با زعفرانیک همراه باشید.

کباب یک غذای کاملا ایرانی , یک عضوی مهم در دستور آشپزی و سفره ایرانی‌ها در مراسمات مختلف است.اگر بخواهیم درباره آن در ایران، با یک خارجی صحبت کنید، بهتر است آن را با چیزبرگر مقایسه کنید که اکثر خارجی ها واقعا دوست‌ دارند.امروزه کمتر ایرانی رو میشه پیدا کرد که از طرف داران انواع کبابهای ایرانی نباشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با کباب کوبیده زعفرانی آشنا کنیم.

کباب کوبیده

خوشمزه ترین کباب ها در رستوران های بازار تهران و سایر نقاط ایران به آسانی پیدا می شود و هیچ توریستی نیست که به ایران بیاید و این غذا را در بازار تهران و اصفهان را نخورد.اصلا  توریست ها غذای ایرانی رو با کباب و انواع مدلهای متنوعی که داردمیشناسند  . کباب برگ ، کوبیده ، سلطانی ، کباب دورنگ ،قفقازی، کباب بختیاری ، کباب گوشت گوسفند ، کباب دنده، شیشلیک ، کباب بناب و جوجه کباب از انواع  اصیل و سنتی  این غذای خوشمزه آشپزی ایرانی است .

پیشنهاد مطالعه بیشتر:   طرز تهیه مرغ مجلسی زعفرانی خوشمزه + فیلم

کباب کوبیده زعفرانی

این غذای خوشمزه که با زعفران اعلا تهیه می شود را  نمی توان  از آشپزی ایرانی جدا کرد. اگر کوبیده  از نوع کوبیده زعفرانی باشد مشتریان خاص خودش را دارد چرا که در آن زعفران به کار رفته است که دارای خواص و فواید دارویی و درمانی زیادی است.

زعفران چیست رو اینجا بخوانید

طریقه درست کردن کباب زعفرانی

کباب کوبیده زعفرانی

هر یک از این کوبیده ها طعم و مزه بی نظیر و عالی مخصوص به خودشان را دارند. رستوران های سنتی ایرانی اگر اصیل و حرفه ای باشند لیستی از انواع کبابها را در منو خود دارند و آنها را برای مشتری سرو می کنند. کوبیده زعفرانی در کنار چلو و برنج زعفرانی و گوجه کبابی سرو می شود . بنا به درخواست مشتری می توان فلفل تند یا معمولی نیز در کنار کوبیده قرار داد. 

طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی

این غذای لذیذ ایرانی در طعم های متفاوتی تهیه می شود. یکی از این طعم های متفاوت کباب کوبیده زعفرانی می باشد. این نوع  کوبیده در بسیاری از مهمانی های مجلل و مراسم های تشریفاتی مورد استقبال زیادی  قرار می گیرد. با طرز تهیه کوبیده زعفرانی همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای 10 سیخ کباب

  • گوشت چرخ کرده ترجیحا گوشت گوسفندی: یک کیلو
  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • پیاز: 300 گرم
  • نمک: به مقدار لازم
  • جوش شیرین: یک قاشق چای خوری
  • زعفران دم کرده: یک قاشق غذاخوری
کباب کوبیده زعفرانی

کباب کوبیده با زعفران

طرز تهیه کباب کوبیده

برای تهیه کباب زعفرانی ،بهتر است  از گوشت چرخ کرده ای که 30 درصد چربی داشته باشد استفاده کنیم. گوشت را در یک ظرف مسی بریزید و پیاز را داخل آن رنده کنید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:   طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مشهدی با ماست: طرز تهیه و خواص

نمک، فلفل و زعفران را اضافه کنید و شروع کنید به ورز دادن گوشت  تا جایی که گوشت، حالت چسبندگی نداشته باشد. می توان برای ایجاد چسبدگی بیشتر، از زرده تخم مرغ استفاده کرد.

برای سیخ کردن کباب هم باید توجه داشته باشید که از سیخ های پهن برای پخت این کباب باید استفاده کنید.

پیشنهاد خرید
زعفران هدیه سه مثقالی طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

زعفران هدیه خاتم سه مثقالی زعفرانیک

تومان۱,۸۷۰,۰۰۰تومان۱,۸۷۰,۰۰۰خرید کنید

نحوه به سیخ کشیدن کباب

ابتدا دستتان و سیخ را خیس کنید. مقداری از مایه کباب را بردارید و این مواد را به شکل بیضی در بیاورید. آن گاه آن را به وسط سیخ بچسبانید و شروع به پوشاندن سطح سیخ کنید.

طرز سیخ زدن کباب

بهترین روش سیخ زدن کباب

دستتان را در حین کار همواره خیس نگه دارید.برای این کار بهتر است قبل از شروع کار یک کاسه اب را کنار دست خود قرار دهید. در نهایت ابتدا و انتهای مواد کوبیده را به سیخ بچسبانید.

نکاتی در مورد سیخ کشیدن کباب کوبیده زعفرانی

  • از سیخ مخصوص ، ترجیحا سیخهای پهن استفاده کنید.
  • برای به سیخ کشیدن باید دست های خود را خیس کنید،به همین منظور ظرف آبی را در کنار خود قرار دهید.
  • اگر می خواهید بر روی زغال غذا را بپزید، اجازه دهید تا آتش زغال کاملا بخوابد و گداخته بماند.
  • برای نریختن گوشت از سیخ باید در هنگام پخت آن را به دفعات زیاد و تند تند بچرخانید. در این صورت دو طرف آن همزمان با یکدیگر پخته خواهند شد. در غیر این صورت یک طرف کباب می پزد و طرف دیگر خام می ماند و در نهایت گوشت سنگین می شود و از سخ جدا شده و می ریزد.

    طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

    کباب کوبیده زعفران

سوال

چرا کباب کوبیده سفت می شود  

  • برای اینکه کباب کوبیده زعفرانی شما خشک نشود و سفت نباشد بهتر است که از گوشت گوسفند استفاده شود. چرا که چربی برای خوش فرم شدن و طعم این نوع کباب بسیار ضروری است. همچنین شما میتوانید از ترکیب گوشت گوساله و گوشت گوسفند استفاده کنید.
  • برای اینکه کبابهای شما یک دست شود باید گوشت آن را حداقل سه بار چرخ کنید. هر چقدر که بیشتر چرخ شود و آن را ورز دهید مایه کباب یک دست شده و کم تر  موقع پختن از سیخ جدا می شود.
  • برای ترد شدن کباب عموما جوش شیرین استفاده می شود که بهتر است در میزان مصرف آن زیاده روی نکنید چون  موجب می شود  طعم کباب کوبیده زعفرانی  بد شده و همچنین استفاده زیاد از حد جوش شیرین برای بدن بسیار مضر است.
پیشنهاد مطالعه بیشتر:   طرز تهیه برنج زعفرانی مجلسی خوشمزه با زرشک
4.8/5 (5 نظر)

6 دیدگاه در “طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

  1. مخچه گفت:

    واقعا حال کردم دمتون گرم

  2. حسن فرهادی گفت:

    با این روش چقدر راحته درست کردن کباب زعفرانی

  3. عزیزاله گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *