اخبار زعفرانی, مقالات زعفرانی

تولید 250 تن زعفران در سال 1402

تولید 250 تن زعفران در سال 1402

تولید زعفران به ۲۵۰ تن رسید

مجری طرح گیاهان دارویی گفت: برآوردها اولیه حاکی از آن است که از ابتدای سال 1402 تاکنون تولید زعفران به ۲۵۰ تن رسیده است.به گزارش سایت بازار، حسین زینلی اعلام کرد: امسال سطح زیر کشت زعفران ۱۲۳ هزار هکتار بود که برای افزایش عملکرد تولید زعفران، علاوه بر توصیه های زارعی به کشاورزان عزیز، به دنبال حمایت‌های تسهیلاتی دولت از این زراعت در ایران هستیم.

تولید زعفران به ۲۵۰ تن رسید

به گفته مشاور وزیر آقای زینلی، برای کمک به کشاورزان به منظور تهیه نهاده‌های کودی و همچنین تامین آب مورد نیاز در هر هکتار ۱۰ میلیون تومان تسهیلات نیاز است.

کاهش تولید زعفران 1402

زینلی از کاهش ۵۰ درصدی عملکرد تولید زعفران خبر داد و بیان کرد: با توجه به تنش خشکسالی، سرمازدگی و کمبود آب و همچنین گرمای تابستان، عملکرد تولید زعفران نسبت به سال ۹۹ کاهش یافته است و همواره بهترین راهکار این است که با ساماندهیکشاورزان و سطح زیر کشت و آموزش کشاورزان، بهره وری تولید زعفران را افزایش دهیم.

تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی در حکمی «حسین زینلی» را به سمت مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی منصوب کرد.منبع

حسین زینلی اعلام کرد سال گذشته ۲۴۴ تن زعفران صادر شد، گفت: بنابر آمار در ۸ ماهه امسال ۱۵۰ تن زعفران از کشور صادر شده است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ تن زعفران در داخل کشور مصرف شده است، گفت: امسال نیز پیش بینی می شود که مصرف داخل به سبب افزایش قیمت زعفران به ۶۰ تن برسد. و نسبت به سال گذشته 20 تن کاهش یابد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:   قیمت خرید زعفران کیلویی امروز مشهد 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *