قیمت یک مثقال زعفران قائنات امروز

قیمت زعفران

یک مثقال زعفران قائنات مثقالی چند ،آیا قیمت روز یک مثقال زعفران قائنات امروز افزایش می یابد؟ قیمت خرید یک مثقال زعفران قائنات فروردین 1403 را چه کسانی تعیین می کنند، زعفران قاینات مثقالی چنده امروز، در این مطلب سعی میکنیم به تمامی سوالات بالا پاسخ داده و نیز درباره تعیین و چگونگی تعین قیمت روزانه خرید عمده زعفران این ادویه گران بها و عوامل تاثیر گذار بر آن صحبت کنیم. 

قیمت یک مثقال زعفران قائنات

زعفران گرانترین ادویه حال حاضر در جهان است که طرفداران زیادی در دنیا دارد و بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا ایران و خراسان رضوی است, بهترین زعفران ایران و  دنیا  نیز در (گناباد و منطقه قائنات) کشت می شود.

قیمت یک مثقال زعفران امروز

نوع زعفرانیک مثقال(تومان)
سوپر نگین 1480000
نگین درجه یک470000
سرگل صادراتی460000
سرگل ممتاز450000
دخترپیچ395000

قیمت زعفران مثقالی قاینات تا امروز معتبر است.قیمت های اعلامی یک مثقال زعفران قائنات به صورت عمده می باشد.برای اطلاع از قیمت به صورت تکی و روزانه به صفحه فروشگاه زعفران ما مراجعه نمایید.  (ما زعفران نمیخریم لطفا تماس نگیرید)

تحویل فوری زعفران مثقالی قائنات در تهران درب منزل

 

قیمت روز زعفران کیلویی  قائنات به صورت عمده را اینجا ببینید

زعفران گناباد نیز به دلیل کاشت به روش سنتی و استفاده از آب قنات در آبیاری مزارع زعفران در سازمان جهانی فائو ثبت جهانی شده است.ادامه این مطلب زعفران گناباد رو اینجا بخونید

قیمت زعفران مثقالی

مدل های مختلف زعفران موجود در بازار است. این مدل ها شامل زعفران سرگل، زعفران دسته (رشته کامل یا دخترپیچ)، ریشه زعفران، سفدی زعفران ، پیاز زعفران و گل زعفران است.که هر یک دارای قیمت متفاوتی با دیگری می باشد. در مطلب انواع زعفران در بخش مقالات زعفرانی به طور مفصل نوع های مختلف زعفران به تفصیل بیان شده است.

زعفران مثقالی چند

قیمت یک مثقال زعفران قائنات برا اساس فاکتور های زیادی تعیین میشود که میتوان به تعدادی از آنها به شرح زیر اشاره کرد :

  • قیمت دلار
  • مقدار و حجم زعفران موجود در بازار
  • میزان صادرات
  • قیمت خرید و پیش خرید زعفران از کشاورز
  • دلالان و واسطه های بازار
  • میزان تولید سالانه زعفران

قیمت هر مثقال زعفران

 افرادی که در مورد ادویه خرید زعفران برای اولین بار می شنوند، ممکن است بدانند که چرا آنقدر گران است. در واقع، این یک ادویه است که به راحتی ارزشی برابر هزاران  دلار دارد.
بنابراین، چرا قیمت این ادویه بسیار بالا است و چگونه بهترین زعفران را پیدا  و انتخاب کنیم؟

قیمت زعفران در ترکیه 99

قیمت یک گرم زعفران در ترکیه

قیمت گل زعفران معمولا در آغاز فصل برداشت زعفران تعیین می شودو به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • میزان برداشت و عرضه گل زعفران در بازار
  • قیمت روزانه زعفران در بازار
  • بهاء تمام شده زعفران (عواملی مانند هزینه اب و کارگر و ماشین آلات کشاورزی
  • و باز هم عوامل دلال در بازار

قیمت زعفران قائنات

قیمت یک گرم زعفران چند دلار است

زعفران بی نظیرترین و گران ترین ادویه ای است که می توانید در این کره خاکی  پیدا کنید. این معمولا در چند گرم یا حتی اونس فروخته می شود،خصوصیات این گیاه از قبیل  طعم بی نظیر شکل ظریف و عالی و رنگ قرمز زیبا،و نیز خواص زعفران آن  را از بقیه ادویه ها متمایز کرده است.
در بازار، با کیفیت برتر، بهترین زعفران حدود 3000 دلار برای 2 کیلوگرم ارزش دارد.

قیمت زعفران 1402

قیمت زعفران مثقالی 1402

چنین قیمت گذاری باعث می شود که ادویه زعفران امروز گرانتر از طلا باشد. به همین دلیل است که معمولا “طلای سرخ” نامیده می شود.
اما زمانی که شما بعضی عوامل زیر را در نظر می گیرید، سخت نیست که بدانید که چرا این ادویه ها بسیار گران است.تا موقع خرید زعفران دقت بیشتری به خرج دهید

کمبود زعفران و تاثیر آن بر قیمت یک مثقال زعفران قائنات

در مقایسه با سایر گیاهانی که می توانند در چندین منطقه در سراسر جهان رشد کنند و همچنان همان کیفیت برداشت را تولید کنند، گیاه زعفران یک انتخاب بسیار منصفانه و منحصر به فرد برای بعضی از مناطق است.

بهترین کیفیت ادویه زعفران از بخش کوچکی از تنها یک گیاه بر روی زمین است بدست می آید. گل  Crocus stativus  همچنین به عنوان “Crocus یا همان زعفران” شناخته شده است. علاوه بر این،  برای به دست آوردن مقدار تجاری زعفران خشک، نیازمند برداشت از 80،000 گل و بالاتر در یک زمان هستید.

Crocus stativus همچنین یک گیاه بسیار شیک است که در هر کجا رشد نمی کند.زعفران در  شرایط خاص آب و هوایی مانند باران، درجه حرارت، و خاک مناسب با کود طبیعی به راحتی رشد می کند. به همین دلیل است که ادویه ما زعفران ایرانی دارای بهترین کیفیت در جهان است، زیرا آب و هوای ایران  زیستگاه طبیعی آن است و فقط برای تولید زعفران مناسب است.و نیز از همین جهت است که بهترین زعفران ایران در خراسان و به ویژه سه شهر گناباد و تربت حیدریه و قائن کاشت و برداشت می شود.

قیمت یک مثقال زعفران امروز

قیمت زعفران مثقالی

چرا  زعفران گران است

تا به امروز هیچ روش مکانیکی برای برداشتن صحیح زعفران از گل وجود ندارد. از آنجا که موضوعات بسیار ظریف هستند، هر یک از آنها باید به آرامی و ملایم با دست برداشته شوند.

گلهای زعفران نیز کوچک هستند و خیلی به زمین نزدیک هستند و کل فرایند کار را به شدت افزایش میدهند.در ضمن موقع چیدن فردی که میخواهد زعفران را بچیند باید دارای پاهایی قوی باشد چون مدت طولانی را باید به حالت پا مرغی طی کند که این خود باعث پا درد و کمر درد حین چیدن زعفران می شود.

قیمت زعفران مثقالی 1402

 

در فیلم زیر طریقه چیدن گل زعفران را می بینید.با تمام سختی این کار (چیدن گل زعفران ) به همراه دوستان و خانواده لذت خاصی دارد که وصف نشدنی است.این رو فقط کسانی که مانند  ما کشاورز هستند و زمین زعفران دارند درک می کنند.

قیمت مثقالی زعفران قائنات

پس از برداشتن گل زعفران ،نوبت به پاک کردن گل زعفران میرسد  که این کار اغلب توسط بانوان زحمت کش روستا انجام می شود و کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است.

ریشه های زعفران به طرز ماهرانه ای خشک می شوند تا رنگ قرمز عمیق، طعم منحصر به فرد خود را حفظ کنند و از رطوبت در بسته بندی جلوگیری کنند.

محبوبیت عطر زعفران 

مزایای منحصر به فرد ادویه زعفران برای پخت و پز، مزایای بهداشتی آن و سایر کاربردهای آن  گواه محبوبیت زعفران است. حتی در قرون وسطی، یونانیان باستانی از آن استفاده می کردند و چینی و رومی ها نیز برای عطر، رنگ پارچه و معجون های دارویی از زعفران  استفاده می کردند.این خود دلیلی بر قیمت گران زعفران است.

 زعفران قائنات قیمت

زعفران مثقالی چنده؟

قیمت زعفران یک مثقالی 

یکی از واحدهای اصلیِ وزن زعفران، مثقال است. هر مثقال  معادل 4.6 گرم است. معمولا در بازار زعفران می پرسند که قیمت امروز زعفران قائنات مثقالی چند است؟

اگر شنیده باشید، می گویند که زعفران طلای سرخ کویر است. ویژگی طلا  این است که به دلیل ارزش بالای آن، قیمت متغیری دارد. قیمت طلای سرخ هم به همین شکل است.  و مثل طلا هر روز قیمت آن نوساناتی دارد که این نوسانات هم دلایل متعددی دارد از قبیل قیمت دلار و تاثیر آن بر زعفران، میزان صادرات زعفران،و مناسبت ها ی مختلف از قبیل ماه مبارک رمضان و…

قیمت زعفران در دبی

قیمت یک گرم زعفران

قیمت یک مثقال زعفران به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله: کیفیت زعفران، نوع زعفران، بسته بندی زعفران و نوع ظرف زعفران ، شهر محل خرید زعفران ،ارگانیک بودن زعفران و … .خرید به صورت کلی و عمده با قیمت خرید زعفران یک مثقالی  یا یک گرمی کاملا متفاوت است.

گاها مشاهده میشود کنار خیابان زعفران یک مثقالی سرگل را به قیمتهای بسیار پایین و باور نکردنی به فروش میرسانند .در این صورت  مطمئن باشید که آن زعفران ، زعفران تقلبی هست و قطعا کیفیت خوب و مطلوبی ندارد.پیشنهاد می شود راه های شناخت زعفران اصل از تقلبی رو مطالعه بفرمایید.


اینجا میتونی زعفران درجه یک را مستقیم از کشاورز آنلاین بخری

زعفران مثقالی چند سال 1403

در حال حاضر قیمت زعفران در فروشگاه زعفران و قیمت زعفران مثقالی درسال 1403 تهران با توجه به کیفیت، نوع زعفران، بسته بندی آن به صورت فله: قیمت عمده هر مثقال زعفران در سال 1403 بین 450000 تومان تا 500000 تومان متغییر است.

زعفران قیمت

قیمت زعفران مثقالی

قیمت یک گرم زعفران در آمریکا 2024

کشور آمریکا یکی از کشورهایی است که به رقم تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران وضع کرده است همیشه به دنبال زعفران ایرانی بوده است.هم اکنون قیمت هر گرم زعفران در امریکا حدود 8 تا 12 دلار است که می تواند فرصت خوبی جهت صادارت زعفران به امریکا باشد.

 اگر شما قصد خرید زعفران در تهران ویا سایر شهرهای ایران را  با قیمت زعفران بسیار مناسب  را دارید، می توانید با خیالی راحت از طریق وب سایت زعفرانیک زعفران اصل خراسان را  به صورت آنلاین  و مستقیم از کشاورز و در اندازه های دلخواه و بسته بندی های بسیار شیک و کادویی و …به صورت عمده , کیلویی و جزئی  از طریق قسمت خرید آنلاین زعفران خریداری کنید.ودر تهران در همان روز تحویل بگیرید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره در مورد خرید زعفران و یا تشخیص زعفران اصل و نیز آگاهی در مورد زعفران میتوانید با شماره های ما در در شبکه های اجتماعی در تماس باشید.هدف ما در زعفرانیک دادن آشنایی و اطلاعات کافی در مورد زعفران به همگان است تا در خرید زعفران دقت و آگاهی کافی داشته باشند

جهت خرید اینترنتی زعفران دریافت قیمت یک مثقال زعفران قائنات 1403 و همچنین قیمت یک کیلو زعفران امروز به کانال ما در تلگرام  به آدرس @zafaranic  مراجعه نمایید.

قیمت زعفران قائنات

 

17 پاسخ
  1. کشاورز آنلاین گفته:

    سلام
    با تشکر از دقت شما.
    اختلاف زیادی که وجود دارد.به دلیل اختلاف زیاد قیمت زعفران در داخل ایران با خارج از ایران است.

    پاسخ
    • کشاورز آنلاین گفته:

      این سوال رو در قسمت پرسش و پاسخ بپرسید. اونجا توضیح میدم و یا در قسمت صادرات زعفران. این مطلب مربوط به قسمت زعفران مثقالی هست.با تشکر

      پاسخ
  2. سامی گفته:

    چون نمیخوان اطلاعات درست بدن و کلا خودشون این مطالب رو از جایی کپی میکنن

    برای همینه همیشه عقب موندیم از دنیا

    پاسخ
    • کشاورز آنلاین گفته:

      متوجه منظورتون نشدم. ما داریم قیمت فروش خودمون رو اعلام میکنیم. قیمت فروش خودمون. دلیلی نداره کپی بزاریم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *