زعفران ارگانیک چیست + خرید زعفران ارگانیک از کجا

زعفران ارگانیک چیست

خرید زعفران ارگانیک 

زعفران ارگانیک چیست؟ خرید زعفران ارگانیک ، در کدام شهر زعفران ارگانیک به فروش می رسد؟.در کدام شهر و یا روستا زعفران به صورت ارگانیک تولید میشود؟ زعفران ارگانیک از چه کیفیتی برخوردار است،  قیمت امروز زعفران کیلویی ارگانیک چقدر است؟ زعفران ارگانیک چگونه تولید می شود ؟ قیمت زعفران ارگانیک در ایران چگونه است؟ چطور زعفران ارگانیک بخریم؟ , خرید اینترنتی زعفران ارگانیک  

زعفران ارگانیک چیست

در این مطلب سعی میکنیم به سوالات شما در باره زعفران ارگانیک که قسمتی از آنها در بالا ذکر شد پاسخ بدهیم.در ابتدا ببینیم ارگانیک یعنی چه به چه محصولی میگویند ارگانیک.در واقع  تولید ارگانیک به این معنی است که ما باید به شیوه تولید اجداد و نیاکان خود برگردیم و کار صنعتی انجام ندهیم، با توجه به همین موضوع در یک محصول ارگانیک به هیچ عنوان نباید باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی دیده شود و محصول باید کاملاً سالم و صد درصد خالص باشد حتی در مجاورت محصول ارگانیک نیز نباید محصولی کشت و نگهداری شود که در تولید آن از سموم شیمیایی و روش‌های رفع آفات صنعتی استفاده شده باشد

 

فروش زعفران ارگانیک

زعفران ارگانیک چیست

 

فروش زعفران ارگانیک توسط کشاورز

ارگانیک چیست

محصول ارگانیک به محصولی گفته می‌شود که اولاً منشأ آن کاملاً طبیعی باشد. دوما در فرایند تولید آن از هیچ گونه ماده شیمیایی یا فرآیندی که باعث تغییر در ماهیت طبیعی مواد تشکیل دهنده می‌شود، استفاده نشده باشد. به عنوان مثال یک کرم مرطوب‌کننده صد در صد ارگانیک، محصولی است که اولاً تمام مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشند. ثانیاً در مراحل تولید محصول از کشت مواد اولیه تا بسته‌بندی نهایی، هیچ نوع ماده شیمیایی به آن اضافه نشده باشد. از جمله کودها و آفت کش‌های شیمیایی، نگهدارنده‌های شیمیایی و غیره.

زعفران ارگانیک چیست ؟

امروزه محصولات ارگانیک یا کاملاً طبیعی جایگاه ویژه ای دارند بخصوص زعفران  که عطر و طعم و رنگ فوق العاده ای دارد. برای همین کشت زعفران ارگانیک بسیار حائض اهمیت است و از فواید بسیاری برخوردار می‌باشد.به همین دلیل زعفران ارگانیک خواص زعفران را کاملا دارا است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، نظام تولید زعفران گناباد مبتنی بر ابیاری قنات را به عنوان میراث کشاورزی مهم جهانی به ثبت رساند

زعفران ارگانیک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و نه تنها در مصرف خانگی کار برد دارد،بلکه در صنایع مختلفی از جمله داروسازی در ایران و جهان کار بردی است

زعفران ارگانیک چیست

تولید زعفران ارگانیک

مصرف زعفران ارگانیک

توجه ویژه مصرف کنندگان به طبیعی بودن محصول و پرهیز از مصرف فرآورده های غیر طبیعی و محصولاتی که حداقل آلودگی به آفت کش ها را داشته و بدون استفاده از کودهای شیمیایی تولید شده باشند محور علمی و اصلی  به نام کشاورزی ارگانیک قرار گرفته است. کشاورزی زیستی یا همان ارگانیک به صورت روشی از تولید که بیشترین تاکید را روی حفاظت از محیط و حذف آلاینده ها از تولیدات کشاورزی دارد، تعریف می گردد. کشاورزی زیستی تقریبا در تمامی کشورهای جهان انجام شده و سهم آن از کل اراضی کشاورزی در تمام نقاط جهان در حال افزایش می باشد.

کشاورزی زیستی پویاترین بخش تولیدات کشاورزی در مجموع کشورها بوده و در طی چند سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است. در ایران کشاورزی زیستی براساس استانداردهای آیفوم هنوز جایگاهی نداشته و هیچ مرکز گواهی دهنده ای در سطح ملی وجود ندارد. با این وجود تمایل در خصوص مصرف داخلی فرآورده­های ارگانیک و نیز صادرات آن ها در حال رشد استبا این حال هنوز هم روستا ها ومحل هایی هستند که برداشت محصول آنها متکی به روشهای سنتی و نیاکان ماست.

اینجا میتونی زعفران اعلا را عمده و مستقیم از کشاورز آنلاین بخری

 

از آنجایی که زعفران اصلی ترین محصول خوراکی صادراتی خراسان رضوی و ایران به حساب می آید و به خود اختصاص داده است باید از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار باشد و در ایران و تمام دنیا  مورد استقبال خیلی خوبی قرار گرفته است و مصرف کنندگان در سراسر دنیا جهت خرید زعفران صادراتی اغلب به دنبال زعفران ایران هستند.

کشت ارگانیک زعفران

بررسی ها نشان می دهد زعفران با توجه به روش کشت و تولید در مقایسه با بسیاری از محصولات کشاورزی دیگر، پتانسیل های بسیار بالایی برای کسب عنوان محصول ارگانیک دارد. در مورد زعفران بسیاری از فرایندهای تولید تا فرآوری به صورت سنتی و در متن دانش بومی صورت می گیرد، به طوریکه مدیریت حاصلخیزی خاک درکاشت زعفران عمدتا مبتنی بر کمپوست گاوی است و برای کنترل آفات و بیماری ها عمدتا از روش های غیر شیمیایی مانند کنترل بیولوژیک، تله های مکانیکی، خفه کردن و بخار دادن، آبیاری غرقابی استفاده می کنند از آنجا که زعفران محصولی خانوادگی بوده و بیشتر عملیات آن بخصوص برداشت گل و جدا کرن کلاله توسط اعضای خانواده و همکاری جمعی صورت می گیرد.

 

خرید رعفران ارگانیک

زعفران ارگانیک چیست

قیمت زعفران ارگانیک

 در فرایند تولید زعفران به روش ارگانیک استفاده از انواع کود های شیمیایی و علف کش ها مرسوم نیست و نباید استفاده گردد به همین دلیل تولید زعفران نسبت به روش مدرن و مکانیزه کمتر و بازدهی محصول کمتر است در نتیجه قیمت زعفران ارگانیک نیز نسبت به سایر انواع زعفرانی که به روش مکانیزه و صنعتی تولید می شود بالاتر است.

فروش زعفران ارگانیک

جهت خرید زعفران از کشاورز  میتوانید با  شماره های ما در تماس باشید

در این مطلب سعی کردیم  توضیح مختصری در مورد اینکه زعفران ارگانیک چیست و سوالاتی از که در این زمینه در ذهن شماست  صحبت کنید.چنانچه هنوز سوالی یا مطلبی بدون پاسخ مانده آن را در قسمت نظرات با ما در جریان بگذارید تا در کوتاهترین زمان پاسخگو باشیم.منتظر دیدن نظرات شما هستیم.جهت خرید زعفران ارگانیک و اطلاع از قیمت یک مثقال زعفران با ما در تماس باشید.

 

3 پاسخ
    • امید گفته:

      برای مشاهده قیمت زعفران به کانال ما در تلگرام به آدرس @zafaranic مراجعه کنیددر آخر مطلب قیمت زعفران لینک مستقیم کانال زعفرانیک هست. و یا با شماره های ما در تماس باشید.قیمت زعفران ارگانیک مقداری نسبت به زعفران معمولی گرونتره.چون در فرایند برداشت زعفران ارگانیک کود شیمایی استفاده نمی شود در نتیجه محصول کمتری در واحد زمین برداشت میشود.ولی کیفیت آن بسیار بیشتر از محصولی است که با کود شیمیای و یا در گلخانه برداشت می شود.به همبن دلیل است که زعفران گلخانه ای کیفیت چندانی ندارد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *